Vállalkozásomat azért indítottam, hogy küllős kerék átépítésével-, felújításával-, centírozásával foglalkozzam. 23 éve van kapcsolatom kétkerekű járművekkel és azok kerekeivel. Az elején csak kerékpárok javítását csináltam, később egy motorkerékpár alkatrész üzletben kezdtem el dolgozni és ott nyergeltem át a motorok kerekinek építésére.
Vállalok centírozást, átépítést, újrafűzést, homokszóratást, gyöngyszóratást, políroztatást, színtereztetést (porszórás), küllő gyártást egyedi méretekben. Krómoztatást, eloxáltatást nem vállalok, mert a végeredmény sokszor kétes és még finoman fogalmaztam!
A felnik deformálódásának javítását nem foglalkozom, mert nem állnak rendelkezésemre célszersszámok, présgépek. Egyébként a felnit elég macerás, időigényes és kockázatos javítani, mert az acélfelnik a peremüknél üregesek, ezért a javítás alatt hajlamosak lehetnek megrogyni és a krómozást-, fényezést ledobni magukról, az alufelnik meg az anyaguk miatt az egyengetés következtében elrepedhetnek, felületi javítás nyomok keletkezhetnek, ami szintén nem esztétikus. Persze mindig vannak kivételek, de láttam már felnijavító cég által "megjavított" felnit.....csere lett a vége.
A kereskedelemben sokféle utángyártott felnit lehet kapni, nem kell a méregdrága eredetit megvenni, ennek beszerzését esetenként én is vállalom. De érdemes körbenézni a használt piacon is....persze körültekintéssel vásároljunk.
Sok esetben egy kerék rendbehozatalához a teljes küllőzést érdemes cserélni, még ha látszólag jónal is tűnik. Mivel a küllős keréknél a küllő a fő teherviselő elem, így a használat, a terhelés- és a minimális mozgás alatt az anyag elhasználódik (anyagfáradás). Ezek tudatában lehet számítani rá, hogy a többi is el fog törni és nem szeretném, ha utána engem hibáztatna bárki, hogy: "Biztos azért tört ki a többi is, mert túl lett feszítve." Nem, nem azért!
Előzetes megbeszélés alapján postafordultával is megoldható a javítás!
Üdvözlettel: Laci - Kerékcity - Ahol a küllős kerekek újjászületnek!